Trudy Rajdu Lipawy w ERC3 // Difficulties of the Liepaja Rally in ERC3
Środa, 11. Luty 2015 20:36

Sławomir Ogryzek i Jakub Wróbel po występie w Rajdzie Lipawy utrzymali ex æquo taką samą zdobycz punktową w klasyfikacji ERC3, jaką może pochwalić się zwycięska szwedzka załoga Bergkvist Emil / Sjoberg Joakim. Załoga OgryzekRallySport, po przejechaniu ponad 200 kilometrów oesowych zajęła ostatecznie 11 miejsce w klasyfikacji ERC3, zbierając cenne doświadczenie w tak trudnych, ekstremalnych warunkach jakie panowały podczas Rajdu Liepaja. Niebawem team podejmie decyzję o kolejnym starcie.

After the Liepaja Rally, Slawomir Ogryzek and Jakub Wróbel are on same points in the ERC3 classification as the Swedish crew Bergkvist Emil / Sjoberg Joakim who won the rally. The OgryzekRallySport crew, after more than 200 kilometers of special stages, eventually came 11th in the ERC3 classification gaining valuable experience in such difficult and extreme conditions of the Liepaja Rally. The team will decide on the next start soon.

Wersja polska:

Sławomir Ogryzek: „Rajd Lipawy dla wszystkich załóg był trudny. Przed startem założeniem było miejsce w 10-tce 'ośki'. Podczas całego rajdu popełniłem kilka szkolnych błędów: w tym przestrzelone kilkukrotnie skrzyżowania, złapany dwukrotnie ‘kapeć’ czy wizyta poza drogą na oesie numer 9, kosztująca nas ponad 14 minut spóźnienia. Jazda jaką zaprezentowali koledzy ze Skandynawii w samochodach przednionapędowych zasługuje na duży szacunek. Pokazali, że na luźnej nawierzchni nie mają sobie równych i są w stanie wygrywać z dużo mocniejszymi samochodami napędzanymi na cztery koła. Podsumowując: Dojechaliśmy do mety i to jest najważniejsze. Utrzymaliśmy wysoką pozycję w klasyfikacji ERC3. Zebraliśmy bardzo cenne doświadczenie, które powinno zaprocentować podczas innych eliminacji Rajdowych Mistrzostw Europy. Odpowiednie ustawienie samochodu, dobór opon i ich oszczędzanie czy wybór pozycji startowej jest przy tego typu rajdzie i tak zmiennych warunkach atmosferycznych kluczowe w czym pomagał wydatnie zespół Rallytechnology. Wiem, że przede mną jeszcze dużo pracy. Niebawem podejmiemy decyzję odnośnie kolejnego naszego startu.”

English version:

Sławomir Ogryzek: "The Liepaja Rally was difficult for all crews. Before the start, our goal was a rank among the first ten two-wheel-drive cars. During the rally, I made some basic mistakes including several mistakes at the intersections, two flat tires, or flipping over from the rally route at the special stage nr 9 which resulted in more than 14 minutes of delay. Our colleagues from Scandinavia who drove the two-wheel-drive cars deserve much respect. They proved they are outstanding on the gravel and snow surface and that they can also defeat much stronger four-wheel-drive cars. To sum up: We reached the finish and that is essential. We kept a high position in the ERC3 classification. We gained valuable experience, which should be useful during the other eliminations of the European Rally Championship. The car suspension, the tires or selecting the start position are crucial in this type of rally and so changeable weather conditions in which the Rallytechnology team helped us considerably. I know that I still have a lot of work to do. We will take a decision on our next start soon."


 



Kalendarz startów na 2016 ukaże się niebawem
Starts calendar (2016) will be published soon
-